Łożyska ślizgowe z kompozytów Slytex® - z żywic chemoutwardzalnych wzmacnianych tkaniną. To rozwiązanie, niezawodne, trwałe, oszczędzające czas i pieniądze.
Zastosowanie m.in.:
zamiennik tulei z brązów i fosforobrązów, łożysk z taśm mosiężnych z warstwą PTFE oraz łożysk z innych tworzyw konstrukcyjnych, rolki jezdne, krążniki, listwy i tuleje prowadzące
łożyska sterów i wałów okrętowych, podkłady pod kontenery
łożyska mostowe, rolki jezdne
tuleje pomp
Zalety:
bardzo dobre właściwości ślizgowe
zastosowanie przy dużych naciskach
samosmarność
niski współczynnik tarcia
dobra odporność na chemikalia, hydrolizę, również parę wodną
odporność na promieniowanie gamma
stabilność wymiarowa
niska waga w porównaniu do stopów łożyskowych
możliwość obróbki mechanicznej
nie korodują
są trwałe
L2 Marine nie chłonie wody
Korzyści:
różnorodność materiałów zapewnia stosowanie w szerokim zakresie aplikacji
dłuższy czas pracy maszyny
eliminacja lub ograniczenie kosztów związanych z obsługą smarowniczą
łożyska z materiałów Slytex® są łatwe w montażu –
(wciskanie, wklejanie, lub montaż przez schłodzenie)
niskie straty energii = oszczędność energii dzięki niskiemu tarciu
krótszy czas obsługi serwisowej maszyn
mniejsze koszty eksploatacji
większa efektywność prewencyjnej strategii utrzymania ruchu
łatwość montażu.
Materiały kompozytowe :
Slytex® L1 - kompozyt z żywicy chemoutwardzalnej, wzmacniany tkaninami syntetycznymi, stosowany w typowych aplikacjach, jako odpowiednik metalowych stopów łożyskowych,
ACM L2 Marine - materiał opracowany do pracy w wodzie i środowisku morskim. Cechują go dobre właściwości mechaniczne, samosmarność i stabliność wymiarowa (nie chłonie wody),
Slytex® L4 - kompozyt z żywicy chemoutwardzalnej, wzmacniany tkaninami syntetycznymi z dodatkami, o lepszej, w porównaniu z kompozytem L1, stabilności temperaturowej,
Slytex L7G - kompozyt z żywicy chemoutwardzalnej, wzmacniany tkaninami syntetycznymi z dodatkami, o zwiększonej, w porównaniu do kompozytu L1, wytrzymałości mechanicznej ,
Slytex L10 - kompozyt z żywicy chemoutwardzalnej, wzmacniany tkaninami syntetycznymi z dodatkam,i o dobrych właściwościach mechanicznych w wysokich temperaturach pracy (do 200°C).
Slytex XL - kompozyt z polimeru termoplastycznego z dodatkiem włókien węglowych, grafitu i PTFE. Niski współczynnik tarcia i brak chłonności medium sprawią, że ma szerokie zastosowanie w aplikacjach wymagających bezobsługowości przez długi okres użytkowania. Maksymalna temperatura użytkowania 260°C.
Slytex XXL - kompozyt z polimeru termoplastycznego i 15% środka smarnego. Jego główne cechy to niski współczynnik tarcia, wysoka wytrzymałość mechaniczna w podwyższonej temperaturze (do 300°C), niska wartość zużycia ściernego.
Gwarantujemy profesjonalne doradztwo. Na życzenie klienta, na podstawie opisu warunków pracy, określimy parametry wytrzymałościowe materiału łożyska. Każde otrzymane szczegółowe zapytanie zostanie zanalizowane przez Full Bearing Design Service – w celu zoptymalizowania oszczędności.